2011. július 27., szerda

Szilvás gombóc

Amikor kisgyerek voltam imádtam nézni nagymamámat ahogyan készítette. Azon "elvetemültek" közé tartozom, akik még nyersen is ették, eszik a tésztát. Ebből is bekajáltam mindig. :) 
Pontos receptet nem tudok mondani, mert sose aszerint készítettem, hanem csak úgy érzésre.  Azért mégis összeszedem és leírom, a hozzávalókat, és a készítését. :D


Hozzávalók:
  • kb. 80 dkg. főtt burgonya
  • kb. 50 dkg liszt
  • kb. 1 ek. zsír
  • ízlés szerint só.
  • 1-2 ek. olaj
  • zsemlemorzsa
  • szilva
  • kevés fahéj, és cukor.

Elkészítés:

A krumplit megpucolom, összevágom, és bő sós vízben megfőzöm.
Amikor megfőtt, leöntöm róla  a vizet, és zsírral összetöröm.
Meg kell várni, míg kihűl, azután annyi lisztet hozzágyúrni, hogy rugalmas, de ne kemény tésztánk legyen.
Kinyújtom, összevágom kockára, megtöltöm. A szilvára(vagy barackra) mindig teszek kristálycukrot, egy kis fahéjjal.
Bő forró vízben megfőzöm. Egy- két alkalommal megkeverem óvatosan. Ha feljönnek a víz tetejére kiszedem őket tésztaszűrővel, lecsöpögtetem, és zsemlemorzsában(vagy darált mákban) megforgatom. 
A nudlit is ugyanezzel a tésztával készítem, csak begyúrás után kisodrom, és felvagdosom.









Jó étvágyat! :)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a gombócod! Imádom a szilvásat, és már ma két helyen is láttam, összefogtatok ellenem, csak mutogatjátok és senki nem ad egy kis kóstolót?:-))

    VálaszTörlés
  2. :) Én adok szívesen, a mákos már elfogyott, de a prézlisből még van!! Nyisd az ablakot, mint Mézgáéknál! Tudod?! :D

    VálaszTörlés
  3. Már évak óta nem ettem gombócot. De most fogok, mert nagyon megkívántam:) Anyukám is mindig kétfélét csinált, mákosat és prézliset meg nudlit is, sőt néha még derelyét is. Ipari mennyiségben:)

    VálaszTörlés
  4. Ez valahogy nálunk is így volt régen, bár akkor a mákost még nem ettük, csak a hagyományos prézlist, és tényleg! még volt derelye is. :) Még régebben én is ipari mennyiséget csináltam, egyszer megszámoltam kereken 100 db. lett. :) Lehet annak idején azért készítettem ritkábban mert egy fél napot csak ezt gyártottuk. :D

    VálaszTörlés
  5. DE guszta! Mákosan még nem készítettem, de úgy is nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
  6. Ha szereted a mákost, próbáld ki először csak néhány darabbal, meglátod, nagyon finom úgy is. :)

    VálaszTörlés