2011. október 6., csütörtök

Mákos sütemény- vaníliamártással




Hozzávalók:

A tésztához:
  • 30 dkg. liszt
  • 2 db. tojás sárgája
  • 15 dkg. margarin
  • 5 dkg. cukor
  • 1/2 dl. tej
  • 1/2 cs. sütőpor
  • csipet só.

A töltelékhez:
  • 15 dkg. porcukor
  • 5 dkg. margarin
  • 2 dl. tej
  • 15 dkg. liszt
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 20 dkg. darált mák
  • 2 tojásfehérje
  • 1 db. citrom reszelt héja
  • rumaroma
  • lekvár.

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, és két cipót formázunk belőle. Az egyik legyen kicsit nagyobb, hogy jusson a tepsi oldalára is. Pihentejük, míg elkészül a töltelék.
A margarint habosra keverjük a porcukorral, belekeverjük  az összes hozzávalót, legutoljára a habbá vert fehérjét.
A nagyobb tésztát kinyújtjuk, kibéleljük vele a tepsi alját, oldalát.
Megkenjük lekvárral, rásimítjuk a tölteléket, és befedjük a másik lappal. 
A tészta tetejét villával megszurkáljuk, és előmelegített sütőben pirosra sütjük.
Kihűtjük.
Tálaláskor porcukorral szórjuk, vagy vanília öntettel kínáljuk.

190 C fokon sütöttem.
Megpróbáltuk a porcukros változatot, de az nem jött be nálunk, ezért gyorsan készítettem hozzá, egy öntetet, így már elfogyott. :))) 
A recept a netről, sajnos csak lementettem, nem találom, hogy honnan, a mártás a szakácskönyvemből való.


Vaníliamártás:

Hozzávalók:
  • 2 tojás sárgája
  • 5 dkg. cukor
  • 1 púpozott tk. liszt
  • 5 dl. tej
  • 1 dkg. vaj
  • 1 cs. vaníliás cukor.

Elkészítés:

A tojássárgáját a cukorral, és a lisztel kikavarjuk, felengedjük a tejjel, és gőz fölött sűrűsödésig főzzük. 
A gőzről levéve belekeverjük a vajat, és a vaníliás cukrot.








    19 megjegyzés:

    1. Ó, anyám! Már napok óta a mákot kívánom, erre ideérek és el is csábultam. Küldesz? ;DDD

      VálaszTörlés
    2. Nekem is van egy mákos kocka sütim, isteni, szaftos, lágy, imádom, most eszembe juttattad ezzel a gyönyörűséggel. Megkóstolnám így a vaníliaöntettel! :D

      VálaszTörlés
    3. Csodásan néz ki!
      A csokis sütik után a mákos az örök kedvenc. Már alig várom, hogy legyen mákom s akkor majd bepótolom a mák hiányomat :P
      Vittem a receptet. :)

      VálaszTörlés
    4. Fantasztikus:) Olyan szép magas a töltelék. Nekem a mákosok és citromosok az örök favorit. A vaníliaöntet meg nagyon jó ötlet hozzá.

      VálaszTörlés
    5. Nagyon jól néz ki, bár őszintén szólva nekem mártás nélkül jobb.))

      VálaszTörlés
    6. Nagyon guszta, az a vastag mákréteg nagyon finom lehet!:)

      VálaszTörlés
    7. Nagyon szép lett, szívesen megkóstólnám.

      VálaszTörlés
    8. Mákimádó a családom, hétvégére kipróbálom!:) Még rímel is!:))) Ez itt a képen dupla adag?

      VálaszTörlés
    9. Megsütötted álmai mákosát! Ha már mákos, így az igazi, jó sok töltelékkel, nagyon tetszik :))

      VálaszTörlés
    10. Bocsi, leettem az "m"-betűt,a töltelék tette :) ÁLMAIM

      VálaszTörlés
    11. Ahogy Tiffanylda írta, az én családom is mákimádó,majd beiktatom a sütik közé:):)) A látvány gyönyörű, mint mindig:))

      VálaszTörlés
    12. Petra!
      Természetesen! :)))

      Barbi!
      Igen! Láttam! :) A család is csak így ette, öntettel, amibe nincs krém, az szerintük száraz... :)))

      Okki!
      Köszönöm, és rendben. :)

      Trollanyu!
      Köszi! :) Nálunk is nagyon megy a mákos, na, ez csak öntettel, de elfogyott. :)))

      Anazar!
      Vegyél, vegyél! :)))

      Teakert!
      Köszi, nekem is bejött úgy is! :)))

      Éva!
      Köszi! :)

      Kati!
      Köszönöm! :)

      Tiffanylda!
      Micsoda rímet faragtál, látod, mit hoz ki belőled ez a süti?! :))) Ez a receptben leírt adag. Kicsit megnőtt, mert van benne sütőpor, és a hab fehérjének felverve. A tepsi lemérésénél kicsit elakadtam, :)))(melyik a tepsi mérete igaziból?), amiben sütöttem 35x23 cm., de a belseje kisebb. :)

      Márti!
      M- betű nélkül is Köszönöm! :)))

      Tücsi!
      Köszönöm, kedves vagy! :) Bevallom eltöltök egy- kis időt a fényképezéssel, kiválogatással, de messze alulmaradok, egy- két gyönyörűségesen tálaló bloggerinától. :)))

      VálaszTörlés
    13. Jaj de jól néz ki, imádom a mákos sütiket!Ezt biztosan kipróbálom.

      VálaszTörlés
    14. A legszívesebben rögtön megsütném! :)

      VálaszTörlés
    15. Sütikuckó!
      Köszönöm! :) Nagyon tetszik a neved! :)))

      Vicuska!
      :)))

      VálaszTörlés
    16. Ez a mákos süti,csodálatos és még hozzá öntettel,szuper ötlet!!!elmenetem!!!Köszi!!!

      VálaszTörlés
    17. Csak nyugodtan, igazán nincs mit! :)

      VálaszTörlés