2012. február 5., vasárnap

Májgombócleves




Van egy játék meghirdetve 4Gyereknél. A lényeg, hogy "minden jelentkező számára elrendeltetik egy másik jelentkező blogja, ahonnan szabad választás alapján elkészít egy számára tetszetős kaját, amit a saját blogján megoszt". Nekem pont Ő jutott! :)))
Mivel még sohasem főztem májgombóclevest, kaptam is az alkalmon, és a blogján található májgombócot készítettem el. Hihetetlenül finom, olyan pont jó gombócokat sikerült összehoznom, a szokásos zöldséglevesemet gazdagítottam vele. :)

A májgombóc hozzávalói:
  • 20 dkg máj (jelen esetben csirke)
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 tejbe áztatott zsemle
  • 1 tojás
  • búzadara
  • zsemlemorzsa
  • só, bors, majoránna
  • kevés olaj vagy zsír a hagyma párolásához.

Elkészítés:   

Az apróra vágott hagymát a zsiradékon megpároltam, majd kihűtöttem.
A májat késes robotgépbe (de jó kis találmány) tettem, hozzáadtam a hagymát, tojást, a kicsavart zsemlét, fűszereket, majd annyi darát és zsemlemorzsát, hogy sűrűbb állagú legyen (a mennyiség függ a hagyma párolásához használt zsiradék mennyiségétől, a máj minőségétől, a tojás, a zsemle nagyságától).
1-2 perc alatt pépesre turmixoltam az egészet, majd a hűtőbe raktam, mert még nem találtam elég sűrűnek, gondoltam, hogy a dara addig felszívja a folyadékot, és megduzzad. De nem így lett. :)))
Először 2-2 ek. darát, és morzsát tettem bele, de az nagyon kevésnek bizonyult, majd a hűtő után, még darát öntöttem bele, összességében belement kb. 6 ek. dara.
Egy kisebb fazékba, tettem fel vizet, beledobtam egy húsleveskockát, sót, és  teáskanállal szaggattam bele a gombócokat.
Pár perc alatt készre főttek, ekkor egy szűrőlapát segítségével tányérra szedtem. 
Érdemes egy próbagombócot főznünk, ha netán túlzottan puha a massza, vagy a gombóc szétfő, még tegyünk bele némi darát.
Az elkészült gombócot beleszedtem a levesbe, és tálaltam. 
Ha nagyobb mennyiséget sikerül készítenünk, akkor egy műanyag dobozban lefagyasztható. 
Mivel máj az alapanyaga, ezért másképp hosszabb időre nem tárolható még hűtőszekrényben sem.




Jó étvágyat! :)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom a zöldséglevesed. A levesbe imádom a májgombócot.:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Tényleg nagyon jól sikerült, a gombóc is jó lett bele, ízre, és állagra is. :)

      Törlés
  2. Imádom a máj gombócot a zöldség, vagy hus levesben. Egy régi kellemes gyerekkori emléket hoz vissza! Guszta, és finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is nagyon finom. Köszönöm szépen! :)

      Törlés