2012. február 4., szombat

Néger kocka



A recept talán az nlc-ről, de már nagyon régóta megvan. :)


Hozzávalók:

A tésztához:
  • 4 tojás sárgája
  • 20 dkg. cukor
  • 3 dkg. kakaó
  • 2 dl. tej
  • 20 dkg. liszt
  • 1 cs. sütőpor

A habhoz:
  • 4 tojás fehérje
  • 20 dkg. cukor

Tetejére:
  • 5 dkg. margarin
  • 10 dkg. étcsokoládé.


Elkészítés:

A tésztához elkeverjük a tojás sárgáját a cukorral, majd hozzáadjuk a tejet, és a többi hozzávalót. Kikent, kilisztezett, vagy sütőpapíros tepsibe simítjuk, és közepes lángon megsütjük.
Kihűtjük.
Felteszünk egy kisebb fazékban vizet forrni. 
A gőz felett a habhoz a fehérjét felverjük, majd több részletben hozzákeverjük a cukrot. Az elkészült habot rákenjük a tésztára.
Elkészítjük a csokimázat: a margarint megolvasztjuk, levéve a tűzről belekeverjük a csokit.
Rákenjük a habra.
Kicsit hűtjük, majd kockákra vágva kínáljuk.

Ha van kimaradt tojásfehérjénk nyugodtan tehetünk hozzá, mert annál magasabb, és habosabb lesz. :) 
Nem törik a tetején a  csoki, ha a kést forró vízbe mártjuk, és úgy szeletjük. :)




30 megjegyzés:

  1. Megelőztél!!! Már nyár óta készülök, hogy felrakom, de mindig mást sütök!! Imádom, biztos felkerül egyszer, a tiéd gyönyörű lett!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Azelőtt gyakran sütöttem, mert egyszerű, hamar kész van, aztán feledésbe merült, de tegnap annyira akartunk már valami finom sütit, hogy beugrott, és megsütöttem. Köszi! :)

      Törlés
  2. Szép és gusztán néz ki!
    Nagyon régen nem készítettem már, de most ...!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Ismerem ezt az érzést, hányszor mondom én is, hogy de most... :)))

      Törlés
  3. Nagyon finom ez a süti! Nekem is van hasonló receptem, szoktam is sütni, bár nem mostanában volt... de ha már eszembe juttattad, nemsokára fogok megint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az. :))) Nálunk is nagyon rég volt már, valahogy feledésbe merült. :)

      Törlés
  4. Ahogy te csinálod az nagyon finom. Tapasztalhattam :)
    Csaba

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű a tiéd, olyanszép tökéletesek a kockák. Isteni finom is lehet, nem emlékszem, hogy kóstoltam ezt a sütit. De ki fogom próbálni biztosan:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Nagyon finom, több habbal még finomabb. :)))

      Törlés
  6. Júúúj, de szépen szeletelted fel ezt is. Irigyellek a szeletelésed miatt! :) ...és különben hiszed vagy sem, tegnap óta szemezek ezzel a sütivel a Rama-s sütis könyvemben, őszintén írom, nem füllentek. Csak a férjem kapott pár doboz krémes sütiket (különböző ízűek, melyek házi jellegűek, tehát cseppet sem mű ízűek, azt nem szeretjük), így először azokat kell elfogyasztanunk, ha krémes sütiket szeretnénk enni. Sőt, még osztogatjuk is dobozostól a rokonoknak is, hogy hamarabb fogyjon.
    A lényeg, hogy szerintem én is hamarosan megcsinálom ezt a néger kockát, mert tegnap nagyon megtetszett a könyvben, nálad meg pláne. :) A recept szerintem hasonló, de ahogy olvasom a tied, lehet, hogy teljesen egyforma...
    Bocs', regényt írtam... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Pár doboz, még osztogatjátok is?, akkor az jó pár doboz lehet. :))) Még az is lehet, hogy ugyanaz a recept. :) Próbáld ki, nagyon finom. Csak nyugodtan írjál regényt, engem nem zavar, sőt, örülök, ha írsz, szeretek olvasni! :))) Semmi ördöngősség, meleg vizes késsel, a tiéd is ilyen szép szelet lesz, meglásd. :)

      Törlés
  7. Nagyon fincsi, nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  8. Szia!
    Megkérdezhetem, hogy mekorra tepsiben készült ez a finomság? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sziasztok, mindent a recept szerint csináltam, de nekem egy ekkora (35 cm * 24 cm) tepsihez kétszeres adag kellett, máskülönben leheletvékonyságú lett a tészta...

      Törlés
  9. http://opusteno.rs/kuhinja-f49/recept-za-ledene-kocke-t15582.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De helyes vagy, hogy bemásoltad, esetleg te loptad el a képem is???

      Törlés
  10. Szia!
    Ez a kedvenc sütim!!!!!:)Én mielőtt rákenném a habot, megkenem a tésztát baracklekvárral, ezután jöhet a hab, és a máz. Még a nagymamámtól tanultam!
    Üdv.: Adri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Adri!
      Mi is nagyon szeretjük! :) A baracklekvárral isteni lehet! :)

      Törlés
  11. Szia! Ma elkeszitettem , isteni finom ,koszi :)

    Adel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Adél! :)
      Nagyon szívesen! Örülök, ha ízlett, és, hogy visszajeleztél nekem. Köszönöm! :)

      Törlés
  12. szerinted kb. mennyi ideig tart míg a cukor a habbal teljesen elvegyül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gőzölt hab akkor jó, ha egynemű, nincsenek benne buborékok, megmarad benne a turmix nyomvonala, de már fényes-krémes.

      Törlés
    2. A gőzölt hab akkor jó, ha egynemű, nincsenek benne buborékok, megmarad benne a turmix nyomvonala, de már fényes-krémes.

      Törlés
  13. Nagyon jól néz ki. Ma mi is elkészitjük. A recepted használva. :)

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm Csilla! Megcsináltam a sütit és nagyon jól sikerült. Egyszerű és nagyon finom.
    További sok sikert!

    VálaszTörlés