2012. április 13., péntek

Zsemle



Több féle zsemle receptet mentettem már le, próbálgatom őket szépen sorban. Ezt a receptet Martinellinél találtam. A hozzávalóknál csak a sót növeltem, eredeti leírás nála, ide úgy írom, ahogy én készítettem el. Nem nagyon szeretek zsemlét sütni, a formázás miatt, de azért lassan majd csak belejövök. :)))
Köszönöm a receptet! :)
 

Hozzávalók:
  • 50 dkg. liszt
  • 2,5 dkg. élesztő
  • 2 tojás
  • 5 dkg. margarin
  • 2 dl. tej
  • 2 kk. só

Elkészítés:

Az élesztőt 1 dl langyos tejjel, kevés cukorral felfuttattam, majd a többi hozzávalóval hólyagosra kidolgoztam a tésztát.

Meleg helyen, letakarva duplájára kelesztettem.
A megkelt tésztát 9 részre osztottam, megformáztam, tepsibe helyeztem.

Ismét kelesztettem, majd megkentem tojás sárgájával.
Előmelegített gőzös sütőben 200 C fokon megsütöttem.




Jó étvágyat! :)

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, gratulálok.

    VálaszTörlés
  2. Megkérdezhetem ennél szebben, hogy lehetne formázni??? ;D
    Gyönyörű szép lett!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! ;D, de választ még nem tudok, rajta vagyok! :))) Ha jobban megnézed, azok a "szoknyák" vagy "talpak" alul nem kellenének rá, szerintem, na de majd idővel... :DDD

      Törlés
    2. Ne aggódj, én már többször elkészítettem de sajnos én is mindig ezt mondom.

      Törlés
    3. Na, igen nem kéne ennyire maximalistának lennünk... :)))

      Törlés
  3. Szerintem ennél szebben nem is lehetne, tökéletes zsemlék! :)

    VálaszTörlés
  4. Ezek gyönyörűek:) Nincs ezzel semmi baj sem. Nekem a joghurtos zabpelyhes lett a kedvencem a zsömlék közül. De mind finomak, főleg ha háziak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Joghurtost már én is sütöttem, az valóban nagyon finom, könnyedebb, nem "sűrű". Az viszont tény, hogy a házi, az házi, tehát csak is finom lehet. :)

      Törlés
  5. Nagyon szépek, ahogy közben nézegetem, a barátom is rápillantott és azt mondta "ezt otthon sütték? hm... jól néz ki:)"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, jó érzés ilyet hallani. :)))

      Törlés