2012. május 9., szerda

Raffaello szelet




Hozzávalók:

A tésztához:
  • 6 tojásfehérje
  • 25 dkg. cukor
  • 10 dkg. liszt
  • 15 dkg. kókuszreszelék

A krémhez:
  • 6 tojás sárgája
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 10 dkg. cukor
  • 1/2 l. tej
  • 20 dkg. margarin
  • 10 dkg. porcukor.


Elkészítés:

A tojásfehérjét félig felverem habbá, majd legalább 2-3 adagban hozzákeverem a cukrot, és kemény habot készítek belőle.
Óvatosan belekeverem a lisztet, és a kókuszreszeléket.
Előmelegítem a sütőt (170-175 C), sütőpapírral kibélelt tepsibe simítom a masszát, és megsütöm. Nekem kb. 20 percig sült. Tűpróba!
Amíg sül a krémhez a sárgáját elkeverem a cukorral, és a pudingporral, majd beleöntöm a tejet, és állandó keverés mellett sűrűre főzöm. Kihűtöm
A margarint habosra keverem a cukorral, majd a kihűlt pudinghoz keverem.
Az elkészített krémet a tésztára kenem, megszórom kókuszreszelékkel, és hűtőbe teszem.
Nagyon jót tesz neki, ha néhány órát, esetleg egy éjszakát áll a hűtőben.


30 megjegyzés:

  1. Ez nagyon fincsiii, olyan könnyűnek látszik és finom kókuszosnak :) Hát igen az egyik gyengém a kókusz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fincsi!! :) A kókuszos sütik nálunk is nagyon kelendőek. :)

      Törlés
  2. Finom, könnyű szelet lehet, szívesen megkóstolnám most :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, és a habot alaposan felverve könnyű is lesz! :) A Fiam ballagására sütöttem ezt többek között, ez fogyott el leghamarabb. :D

      Törlés
  3. Már nagyon rég készülők, hogy én is elkészítsem, de valamiért mindig halogatom. A képek láttán most már biztos hamarosan megsütőm, mert elégé megkívántam. :P

    VálaszTörlés
  4. láttok még sütit a tányérokon? már csak azért kérdem, hogy lássuk, hagytam-e még nektek is. mert különben vittem. azaz bekaptam. az összeset. hammmm.

    és a felső fotón jól megnéztem, hogy mit ír a tányéron. belesétáltam a kelepcébe. :D

    VálaszTörlés
  5. Jaj én annyira szeretem ezt a sütit! És nálad még gyönyörű is , mint általában:)

    VálaszTörlés
  6. Ó, de szépséges! El tudom képzelni, hogy valami mennyei. :)

    VálaszTörlés
  7. Ide vele:) Olyan habkönnyűnek látszik, viszem is a receptet:)

    VálaszTörlés
  8. Hát már ha kibírjuk, hogy néhány órán át ne nyúljunk hozzá! :) Nagyon szépséges lett a sütid, tetszik! :)

    VálaszTörlés
  9. Petra!
    Köszi szépen! Mennyei... :)

    Kati!
    Olyan, habkönnyű... Köszi! :)

    Ibcsi!
    Szerintem sose sajnáld! :)))

    Hankka!
    Ki kell(ene) bírni. :) Köszi, szépen! :)

    Barbi!
    Ez az!! :D

    Gabriella!
    :)

    VálaszTörlés
  10. Szia!

    Megsütöttem a leírtak alapján.
    Sajnos nem sikerült :(
    A tészta lapos, pedig sütőport is tettem bele, bár lehet azért nem jó, mert nagyobb tepsibe tettem.
    A krém viszont folyik, egyáltalán nem lett magas :(
    Ízre jó, de kinézetre borzalom :(

    Mit ronthattam el?
    Marichuy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Sajnálom! :( Hidd el ez alapján a recept alapján sütöm ezt a sütit évek óta, sőt, ha hirtelen szeretnénk enni, vagy vinni finomat mindig ezt a receptet veszem elő. Biztos, hogy nem kell neki nagy tepsi, attól lehet lapos. Sütőpor nem kell bele, ez csak hab. Hamar megsül, ugyanakkor nagyon hamar kiszárítható is. Alaposan fel kell verni a habot, majd óvatosan! néhány mozdulattal kell csak belekeverni a kókuszt. Tulajdonképpen egy habot kell elteríteni a tepsibe, és azonnal sütőbe tolni. A krémet pedig úgy készítem ahogy leírtam. Jó sűrűre főzted a pudingot a sárgájával?, ki kell hűteni, csak azután lehet a margarinnal kikeverni. Ebből nem lesz kemény krém, de ha elkészül és hűtőbe teszed, akkor még kell, hogy dermedjen. Kb. 4- 5 cm. magas az egész süti. A tepsim lemértem: 35x22 cm.

      Üdv!

      Csilla

      Törlés
  11. Kedves Csilla,
    te ezt hogy csináltad??:( nekem nagyon rosszul sikerült. a tészta még csak-csak, de rajta a krém, egyrészt lefolyt, másrészt csupa vaj íze lett:(

    VálaszTörlés
  12. Kedves Edina!
    Nagyon sajnálom. Úgy veszem észre ennek a sütinek az elkészítése megosztja az elkészítőket. Kolléganőimnek is ezt vittem be névnapomkor, de az elkészítők között is csak ötven százalékos lett a siker. :( Tényleg mindent úgy készítek ahogy leírtam. Esetleg még pont a fölötted lévő megjegyzést, ha elolvasod, hátha segít... Nekem még sosem folyt a krém, egyébként rámát használok. :( Üdv!
    Csilla

    VálaszTörlés
  13. Én is meg szeretném sütni ezt a sütit, csak annyit kérdezni, mekkora tepsihez való ez az adag?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Györgyi!
      A tepsim mérete: 22x35 cm. Sok sikert! Csilla

      Törlés
  14. Nagyon finom, nekem sikerult, jo a recept! Nagy tepsihez duplan kel a hozavalokat keverni, legkozeleb mogyorot vagy felapritot diot fogok a tesztaba keverni.Mindenkinek ajanlom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Köszönöm szépen, hogy megírtad a tapasztalatod! Nagyon örülök, hogy pozitív tapasztalatot szereztél! Szerintünk is isteni finom ez a süti. :) Szuper ötlet a tészta dúsítása. Ha van kedved légyszíves írd majd ide, hogy azzal hogy sikerült. Szép napot! Csilla

      Törlés
  15. Rendszeresen készítem ezt a sütit, de sajnos nekem is sikerült már a tésztát elszúrni, úgy hogy valószínűleg nem vertem fel elég keményre a habot. Ne adjátok fel, érdemes próbálgatni! :)

    VálaszTörlés
  16. Megsütöttem a leírtak alapján, szuper jól sikerült, baráti társaságba vittem szilveszterre, mindenki nagyon szerette. Ez lett a kedvenc sütim, ma repetát sütok a családnak. Nagyon köszönöm a receptet!!! Eszter

    VálaszTörlés
  17. Megsütöttem már kétszer, és isteni 🥰👌
    Én tettem bele egy kis sütőport is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök! Köszönöm a visszajelzést!! :)

      Törlés