2012. augusztus 12., vasárnap

Baconos csirkemell őzgerincben sütve + "Ez a nap más, mint a többi..." :)




Hogy is van ez?, Amikor gyerekek vagyunk de szeretnénk felnőttek lenni... aztán egyszerre csak (visszatekintve hirtelen) 18 évesek leszünk. Az még mindig nem elég nekünk, szeretnénk még idősebbek lenni, majd úgy harminc körül kicsit elkezdünk pánikba esni. Már harminc vagyok?? Hová tűnt az elmúlt harminc év? De az évek csak rohannak, hol jobban, hol kevésbé. Történnek velünk nagyon jó, és nagyon rossz dolgok. Sajnos csak a rossz dolgok nyitják fel a szemünket: ne sürgessük az időt, megy az magától is! Én már egy jó ideje nem sürgetem...
Ez a nap ma rólam szólt, a születésnapomat ünnepeltük a negyvenkettediket. Ez van! :)




Egy nagyon finom gesztenyés tortát kaptam a Férjemtől, ebédre pedig ezt a nagyon- nagyon finomat sütöttem meg második fogásnak. Kriszdom oldaláról hoztam a receptet. Nála az eredeti recept, nálam pedig így készült:


Hozzávalók:
  • 80 dkg. csirkemell (vagy pulykamell)
  • 20 dkg. bacon szalonna
  • só, őrölt bors
  • 3+1 ek. tejföl
  • 3 ek. liszt
  • 2 tojás
  • 10+5 dkg. reszelt sajt.


Elkészítés:

A húst kis kockákra vágtam. Sóztam, borsoztam, kicsit állni hagytam.
3 evőkanál tejfölt a tojásokkal, liszttel simára kevertem, hozzákevertem, 10 dkg reszelt sajtot és a kockákra vágott húst.
Őzgerincformát kivajaztam, zsemlemorzsával megszórtam, és kibéleltem a szalonnacsíkokkal úgy, hogy túllógjon a formán.
Belekanalaztam a húsos masszát, ráhajtottam a bacont, megkentem 1 evőkanál tejföllel, megszórtam az 5 dkg. reszelt sajttal.
Kibéleltem egy tepsit sütőpapírral abba tettem be a formát a 170 C fokra előmelegített sütőbe amiben kb. 40 percig sütöttem.
Majd picit hűtöttem, és belefordítottam egy papírral kibélelt tepsibe, amit még visszadugtam a sütőbe, hogy a szalonna megpiruljon.
Sült krumplival tálaltam.











Jó étvágyat! :)

21 megjegyzés:

  1. Drága Csilla! Nagyon sok boldog szülinapot kívánok, az elkövetkező még legalább negyvenkettőre pedig sok boldogságot és nagyon jó egészséget! :) A husi isteni, mi is szoktuk sütni, finom ünnepi ebédetek volt! :)

    VálaszTörlés
  2. Isten éltessen, és még sok boldog szülinapot:)

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom az előttem szólókhoz, Isten éltessen sokáig születésnapod alkalmából:)!

    VálaszTörlés
  4. Jaj, ezt annyira imádom!! :P
    Kedves Csilla! Nagyon sok boldog születésnapot kívánok Neked!! :))))

    VálaszTörlés
  5. Isten éltessen, kedves Csilla! Még készíts sokáig ilyen csodaságokat! :-)) Akkor minden rendben van! :-)

    VálaszTörlés
  6. Boldogságot, egészséget, minden jót kívánok!
    Nagyon gusztát készítettél! :)

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Drága Csilla, nagyon boldog születésnapot kívánok! Még minimum ugyanennyit!!! Én már egy ideje benne vagyok - de hisz úgyis tudod -, és semmi nem változott! :))) Ezt a finom őzgerinces husit mi is imádjuk! Ölellek és sok puszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nálam sem változott semmi, bár , mintha másnap öregesebben keltem volna ki az ágyból... :DDD Jó, csak vicceltem! :D Végre sikerült, és vettem olyan sót amit ajánlasz a blogodon, azt kezdtem el használni. Puszi! :)

      Törlés
  9. Legelőször is Isten éltessen sokáig, még nagyon-nagyon sok boldog születésnapot kívánok neked! Ez a negyvenkettő még nem sok, még nagyon fiatal vagy!
    Nagyon guszta a husi amit készítettél, a tálalása is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  10. Most sül. Nagyon gusztán néz ki, és rossz nem lehet ;) Én mondjuk dobtam bele még egy kis gombát is. Kíváncsi vagyok, milyen lesz.
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én köszönöm, hogy írtál! Remélem nagyon finom lett, a gomba biztos, hogy nem rontott rajta. :)

      Törlés