2013. március 24., vasárnap

Citromos- kókuszos pöfeteg







Csokoládést már többször készítettem, nagyon szeretjük! Ezt a receptet Teller- cake-nél találtam, szerelem volt első látásra. Nem csalódtam, nagyon- nagyon finom! 



Hozzávalók: 
  • 6 dkg. puha margarin
  • 15 dkg. cukor (nálam háromnegyede xilit volt)
  • 2 db. tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 24 dkg. liszt
  • 2 tk. sütőpor
  • 9 dkg. kókuszreszelék
  • csipet só
  • + porcukor a hempergetéshez.


Elkészítés:

A margarint habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojásokat és a citromhéjat. Egy másik tálban összevegyítjük a szárazanyagot: a lisztet, sütőport, kókuszreszeléket, sót.
A szárazanyagot apránként dolgozzuk össze a margarinos keverékkel.
Minimum egy órára, de legjobb egy egész napra a hűtőbe tenni a kész tésztát, hogy kellően megszilárduljon.
A kész tésztából diónyi golyókat formázunk, amelyeket porcukorban
meghempergetünk, majd sütőpapíros tepsiben, előmelegített 160 C fokon, 15 perc alatt készre sütjük.
Akkor jó, ha a szélei megszilárdulnak.

Nekem 38 db pöfetegem lett.




 

32 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, csábítóan hat rám. A csokis verziót én is kipróbáltam ami nagyon ízlett biztos hogy ez is fincsi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, isteni a kókusz- citrom párosítás, nem is gondoltam volna, hogy ennyire.

      Törlés
  2. Csodaszépek, azt hiszem én is elmentettem már Teller - caketől.

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Bizony, nekem is rögtön megtetszett mikor megláttam. Nagyon finom! :)

      Törlés
  4. El is hiszem, hogy nagyon finom. És én még a csokisat sem sütöttem meg.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta lett, biztos nagyon finom is! Mentettem a receptet, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  6. De jóóóóóóóóóóóóó ötlet!!!

    VálaszTörlés
  7. Én is kinéztem ezt a pöfeteget Teller C.-nél, mert a csokisat mi is imádjuk. Csodásan néznek ki nálad, szépek.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon örülök, hogy elkészítetted és ízlett! :) Jó is hogy emlegetted, szerintem Húsvétra elkészítem újra, de most előrelátóan eldugom a kekszes dobozzal együtt...:-D

    VálaszTörlés
  9. Csokisat már én is többször készítettem, de ennél tovább nem jutottam. Jó ez az ízharmónia így együtt:)

    VálaszTörlés
  10. Gerdi!
    Pótold, mert megéri, nagyon finom. :)

    Ditti!
    Nincs mit! Nagyon finom. :)

    Chef Viki!
    Bizony! Én amikor megláttam, onnantól vágyom rá! :)))

    Gabriella!
    Köszi! Szerintem nektek is ízlene, nagyon finom. :)

    Teller-cake!
    Köszi, még egyszer! Nagyon finom volt! :)

    Juditka!
    Eddig én is csak a csokisat sütöttem... eddig. :)

    VálaszTörlés
  11. Egyszer a csokis változatával csődöt mondtam, egybefüggő lett, de az íze isteni! Vajon ez sikerülne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan?? jaj, és azóta nem is próbálkoztál vele? Nekem a csokis eddig mindig sikerült, legfeljebb picit szárazabb, ha túlsütöm, egyébként nagyon finom, és csoda klasszak. Szerintem ez sikerülne, egyszerű és nagyon- nagyon finom. :)

      Törlés
  12. Nyugdíjba megy a nyuszika, eljárt a kor felette,
    megkéri a malackát, hogy ugorjon be helyette.
    Meg is indul a malacka, fogja már a karabélyt,
    úgy gondolja, bosszút áll sok sonkává lett malacért.
    Betölti a tojás-töltényt, lövi ki a sok tojást,
    így intézi a lányok közt a húsvéti locsolást.
    Azt gondolja a malacka, mily szép ez a hivatás,
    így született Terminátor Zsírszalonnás kiadás.
    Hidd el nekem, ütős film lesz és szép nagyot fog szólni;
    megkérdezlek kedves lányka, fognak-e locsolni?
    Békés, csendes (írós) ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Ma készítettem el, és nagyon jól sikerült, az íze meg valami fenomenális. Köszi a receptet.
    Üdv Ancsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ancsa!
      Igazán nincs mit, nagyon örülök, és szerintem Teller-cake is akitől hoztam a receptet, övé az érdem!! :) Ugye, hogy annyira, de annyira finom! Köszönöm, hogy visszajeleztél. :)))

      Törlés
  14. Szeretném megsütni ezt a citromos ötletet,de a kókusz helyett mit lehetne beletenni, nekem gondom van a kókusszal,sajnos! Csilla régen jártam itt,de nem véletlen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Melissina2! Esetleg darált mandula, vagy mogyoró? Bár a mandulához talán jobban passzol a citrom. :)

      Törlés
  15. Kőkemény, persze ízre jó. Több vaj kell bele szerintem

    VálaszTörlés
  16. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  17. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  18. Húsvétra készítettem, nagyon jó lett, az egész család imádta. Több mint egy hétig ettük és még az utolsó darabok is frissek voltak (egyáltalán nem száradt ki). Már hiányolják így újra elkészítem. Nagyon köszönjük a receptet!!! Ága

    VálaszTörlés
  19. Szia ! Most találtam rá erre a finomságra, meg is fogom csinálni! Viszont kérdezném, hogy kb hány db lesz a fenti adagból ? Köszi :D

    VálaszTörlés
  20. Bocsi, megtaláltam a darabszámot !! :D


    VálaszTörlés
  21. Még egy kérdés: a csokis változatnál a kókusz helyett ugyan annyi kakaóport teszek bele ?

    VálaszTörlés
  22. Elkészítettem, szóról-szóra betartottam a receptet, mégis elterült. Mit csinálhattam rosszul?

    VálaszTörlés
  23. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  24. Nem kell hutobe tenni azonnal formazhato. A sutesi ido 10-12 perc. Amikor kiveszed puha a keksz, levegon megszilardul. Ne susd tul!

    VálaszTörlés