2013. március 19., kedd

Nelson- szelet




A Váncza- projekt blogon találtam a receptet, megtetszett, megsütöttem. Én kisebb- nagyobb darabokra törtem a csokit. A tészta omlós, linzer szerű. Gyúráskor nem áll teljesen össze nyújthatóvá. Baracklekvárral kentem meg. Nagyon finom, szinte szétomlik az ember szájában. :) 


Hozzávalók: 

A tésztához:
  • 10 dkg. cukor
  • 10 dkg. zsír
  • 2 tojássárgája
  • 12 dkg. reszelt csokoládé
  • 20 dkg. liszt
  • 1/2 cs. sütőpor
  • kb. 2 ek. lekvár

A habos réteghez:
  •  2 tojás sárgája 
  • 18 dkg. cukor
  • 1/2 cs. vaníliás cukor 
  • 5 dkg. őrölt dió
  • 5 dkg. őrölt mandula 
  • 4 tojás fehérje.


Elkészítés:

A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk.
Vajazott tepsiben egyenletesen elnyomkodjuk.
Előmelegített 180 C fokos kb. 10- 15 perc alatt sütőben félig megsütjük. Megkenjük lekvárral.
Míg sül elkészítjük a habos réteget.
A tojásfehérjét kemény habbá verjük.
A sárgáját a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a mandulát, diót, vaníliás cukrot, majd hozzákeverjük a tojásfehérjehabot is. 
A habos réteggel betakarjuk a lekvárral megkent félig sütött tésztát, és ismételten sütőbe téve készre sütjük kb. 30 perc alatt.

Érdemes a szeleteléssel megvárni, míg kihűl..., vagy olyan lesz a teteje, mint az enyém. :)




7 megjegyzés:

  1. Ez nekem is nagyon tetszett már Móninál. Itt is nagyon! Meg kellene sütnöm! :-)) Fincsi lehet.

    VálaszTörlés
  2. Csokis-lekváros-diós, nagyon-nagyon fincsi lehet, igazán guszta! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz sütemény és egyszerű elkészíteni, nagyon tetszik:) Felkerül a listámra, csak kérdés mikor kerül rá sor:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett! Viszem is a recept mellé, köszönöm hogy sütöttél:))

    VálaszTörlés
  5. Előbb azt hittem, két lap között van a lekvár. Aztán rájöttem, a tetején habos réteg van. Na így még jobban tetszik!

    VálaszTörlés
  6. Gionetta!
    Nagyon finom! :) Csak az enyémek mindig máshogy néznek ki, mint Mónikánál. :)

    Hankka!
    Kedves vagy köszönöm! Finom volt. :)

    Trollanyu!
    Téged ismervén előbb- utóbb sort kerítesz mindenre. :) Egyszerűek a Váncza sütik, és eddig még egyik sem okozott csalódást. :)

    Mónika!
    Kis túlzással akár nevezhetjük szépnek is, ám de annál finomabb! :) Köszönöm, ha beteszed a képet!! :)

    Gerdi!
    Bizony a teteje habos. Mónikánál szebb a süti, nála jobban kivehető. :) Köszi! :)

    Viki!
    Nagyon finom, köszi! :)

    VálaszTörlés