2013. június 24., hétfő

Meggyleves




A nagymamám nagyon finoman készítette. Tőle lestem el a készítési módot. Ő simán behabarta tejjel és liszttel, van amikor így készül nálam is, de most tejföllel készült. Akár így, akár úgy, de azt az ízt még sajna sose sikerült reprodukálni. Mostanában fele- fele arányban készítem cukorral és folyékony édesítővel.

Ahogy nálam készül:


Hozzávalók:
  • kb. 70 dkg. meggy
  • 2- 3 ek. tejföl
  • 1 púpozott ek. liszt
  • 10- 15 dkg. cukor (ízlés szerint)
  • 1/2 kk. fahéj (ízlés szerint)
  • 3- 4 db. szegfűszeg
  • csipetnyi só
  • víz.


Elkészítés:

A meggyet alaposan megmosom, kimagozom.
Felteszem vízbe főni kb. 2 literbe, hozzáteszem rögtön az összes fűszert, és a cukrot is.
Ha a meggy puha a lisztet elhabarom a tejföllel (vagy tejjel) simára, veszek ki a forró levesből azzal is elkeverem a habarást, majd beleöntöm a levesbe. Aki nem biztos magába szűrje bele szitával, így nem lesz benne csomó, ha nem sikerülne simára kikeverni.
A habarással még kiforralom, ez is csak néhány perc.
Langyosan, de inkább hidegen tálalom.




Jó étvágyat! :)

7 megjegyzés:

  1. Nyújtom a virtuális tányéromat.....És "megnyugtatlak", nekem sem sikerül semmi pont olyanra mint nagymamám ízei...
    :(
    :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom, hűsítő leves, pont így szeretjük mi is! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet! A mama főztje az a mama főztje, utánozhatatlan, bárhogy szeretnénk is!

    VálaszTörlés
  4. Kati!
    Köszi szépen, szerintem is! :)

    Teller- cake!
    Ide vele, tele töltöm!! :) Köszi, Neked elhiszem, megnyugodtam. :)

    Hankka!
    Köszi szépen! :)

    Viki!
    Nagyon finom, köszi! :)Bizony, sajnos, csak a közelébe jutunk az ízekkel, de ugyanolyan nem lesz sosem.

    VálaszTörlés
  5. A nagymamák ízei utánozhatatlanok. Nekem soha nem sikerül olyanra semmi. De biztosan a Te levesed is nagyon finom lett! Én nem panaszkodnék, jöhet:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz, köszi! :) Finom lett, de tudod nem az az íz, amire gyerekkoromból emlékszem. :)

      Törlés