2015. április 30., csütörtök

Kakaós, kekszes muffin




A gyerekeim imádták. Eredeti recept itt található. 12 darab lett belőle.

Hozzávalók:
  • 25 dkg. liszt
  • 1 tojás
  • 15 dkg. xilit + 2 ek. cukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 1,5 ek. kakaópor
  • 1 dl. olaj
  • 1,5 dl. tej
  • 3 cs. Jó reggelt kakaós keksz.


Elkészítés:

A tojást a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk az olajat és a tejet, majd belekeverjük a száraz hozzávalókat.
A kekszet durvára törjük (1-2 centiméteres darabokra) majd egy fakanál segítségével a masszába forgatjuk.
A sütőt bekapcsoljuk 180 C fokra.
A muffinsütőt papírral kibéleljük
Fagyiskanál segítségével beletöltjük a masszát, a formák háromnegyedéig.
Tetejükre fél kávéskanál kristálycukrot szórunk.
A sütőbe tesszük, ahol 6-7 percig 180 fokon sütjük, ezalatt a cukor miatt kéreg keletkezik a sütiken, majd 165 C fokon további kb. 15- 20 percig sütjük.
Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e a közepe!


4 megjegyzés:

  1. De jó kis recept, jól esne most estére egy pohár tej mellé... :-)

    VálaszTörlés
  2. Sokszor benézek hozzád, már olyan régen csendben vagy ! Hiányzol a névsorból annyian lemorzsolódtak olyan jó volt még régebben nagyobb volt a virtuális figyelem egymásra!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Csilla!
    Sajnos én csak most akadtam rá a blogodra és szomorúan tapasztalom, hogy már nem frissítettél egy éve, ám én mégis megpróbálkoznék felvenni veled a kapcsolatot, hátha betévedsz errefelé még néha :)
    Szóval láttam, hogy készítettél boldogi nagyrózsát és láttam alatta a kommentek között, hogy valakinek felajánlottad, hogy elküldöd neki azokat a boldogi recepteket, amiket tudsz. Hatalmas szívességet tennél nekem, ha néhány receptedet megosztanád velem is :)
    ezen az e-mail címen elérsz: meskomoni@gmail.com
    Nagyon szépen köszönöm előre is!
    Móni

    VálaszTörlés